Är du ledsen?

-Nej, Jag är bara inte lycklig.


Det regnar ute, jag tycker om regn ibland. Men inte idag. Idag förstör regn min dag. Och jag är trött på at bli förstörd av småsmå saker som inte ska påverka annars.
Som blommorna, rosa stora och doftar som mormors trädgård.
Shit nu gråter jag.  Varför påverkar det mig?

Men skratten då? Som skrattas tillsammans Ensemble, c'est tout Det där som gör mig så lycklig, det som jag alltid längtar till.
Ilskan, att inte bli tagen på allvar. -Det var inget enkelt beslut. Det är någonting jag gått och tänkt på länge. Och alla gör vi fel, men jag tror att det blir bäst såhär. Visst saknar jag dig också, ibland.

Men det jag saknar ibland, som jag faktiskt har, men som jag ändå saknar för att det är så kort. Du&Jag. Världens snällastemysigsteochgoaste. Jag är såså ledsen att jag inte kunnat ge dig 100 nu det senaste. Men vet du, när jag inte träffar dig. Ja, då saknar jag dig faktiskt.
Är det kanske saknad som gör att jag avskyr regnet? Jag undrar om det regnar i Nyköping, påriktigt alltså. Jag undrar om även du tänker på mig ibland och helst av allt vill dricka kaffe i köket i Landala, alltså just Nu.

Jag vet inte varför jag undrar, egentligen borde jag veta. JagKännerMigNogBaraOtillräcklig och Bäst på en och samma gång.
Men hjärtat bultar ganska håt just nu.
Kanske är det nervositet, kaffet, värmen eller kokainet


Kommentarer
Postat av: Helena

Om du bara visste... Jag som trodde att du inte hade fullt upp med livet i Byxorna. Jag började gråta nu. Jag tänker på dig här. När det regnar, när det är soligt, när någon har klistrat upp klistermärken på stan med "Arbetsförmedlingen har bytt namn till Arbetförnedringen", när någon tar en cigg, när jag går på kullerstenar, när kaffet dricks svart men framför allt när jag känner mig ensam för då bli saknaden så stor och så blir jag tom. Och så tror jag att du glömmer mig för att jag inte ligger i gräset å pratar skit i Gläntan eller att jag inte värmer upp med löken. Men det är väl det som är det sköna med att växa upp- minnet är inte som hos ett spädbarn-ut ur sinnet, ut ur minnet. Att du tänker på mig gör mig lycklig-Snälla kom hit snart! FAN, va jag längtar.

2009-06-15 @ 21:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0