Whats up?!

Kaffe och Tv på mogonen är det mysigaste jag vet, brukar se på barnprogram men idag fastnade jag framför Travel&Living. Programmet handlar om rika män, än av männen är tjurfäktare. Han springer runt en tjur, retas med den, sticker ett svärd i den och tjuren dör. Jag kliar mig i huvudet, gäspar, svankar bakåt för att sträcka ut ryggen och går och hämta en kopp med kaffe. Väl inne i köket inser jag vad jag just fått bevittna och jag fäller en tår. Inte ens Gp's dödsannonser kan gö mig merr ledsen idag. En man dödar för nöjesskull, inför publik och applåder, för kicken, adrnalinet och de billiga brudarna i logen efter. Själv spelar man amatör teater, herre vad harmlöst.

Jag tänker mycket på döden, på att döden inte skrämmer mig längre. Förr var jag livrädd men nu påverkar det mig inte. Men jag är inte bekväm med att andra dör. Det skrämmer mig att en människa med intressen, drömmar, visioner, roliga planer inte ska få uppleva det.
Jag har massvis med tankar och visioner, saker som Jag vill genomföra. Men döden skrämmer mej ej. Dör jag idag gör jag det nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0