precis idag

tittar på mammor och minimodeller.
En flicka tycker det är kul att lära sig posera.
Jag tänker på mig, sju år i svampmössa.
Jag tänker på Jenny, åtta år som sjöng för fåren på väg till skolan
Jag tänker på Åsa, som såg på Cosmos och Kattis med sin vandrande pinne.
Jag tänker på min Syrra, som hade toalett fobi och kunde inte kissa på stenabåten
Jag tänker på barnen, som hade skrik tävling här om dagen
Det som ska lugna mig är mammorna som säger; - Min lilla Lisa trycker det är kul att modella
Jag tänker på mig, om några år, när jag säger; -Min lilla dotter tycker det är kul att röka hasch och ha anorexia.
Jag tänker, men jag blir fan inte klokare.
Jag önskar jag hade min svampmössa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0